סעיף 9(א) לחוק מיסוי המקרקעין, מסדיר את תשלום מס הרכישה. המס הוא בשיעור יחסי משווי ערך הנכס.כאשר מדובר. נכסים שהם אינם מיועדים למגורים, המס הקבוע יהיה 5% משווי הרכישה. כאשר מדובר בדירות עורך דין מס רכישה רעננה, יידע אתכם לגבי שיעור מס מדורג. ישנן בנוסף, תקנות מיסוי מקרקעין שהן מס שבח, מס רכישה ומס רכישה או פטור ממס רכישה (התשל”ה  1974 ) מסדירות פטורים והקלות מס רכישה.

מהו מס רכישה וכיצד מחשבים אותו?

יש לציין, כי שיעורי מס הרכישה, מדורגים והם מתחלקים לשלושה חלקים בהתאם לשווי הדירה. לפני כל ביצוע עסקת מקרקעין, מומלץ תמיד להתייעץ עם עוה”ד שמבין היטב ובקיא בשיעורי המסים שיש לשלם בעת עסקת נדל”ן. למשל, עורך דין מס רכישה רעננה, אשר יוכל לומר לכם כי החלק הראשון מהשווי שיעורו הוא 0%, החלק השני מן השווי הוא מהדרגה העליונה ושיעור המס הוא בגובה 3.5% משווי הרכישה. החלק השלישי שהוא הגבוה, שיעור המס הוא בגובה של 5%. יש לציין, כי מדרגות המס, מתעדכנות בינואר, אפריל,יולי ובאוקטובר בכל שנה.

יש לכם נכסים נוספים? התייעצו עם עו”ד הבקיא במיסוי מקרקעין

במידה ויש בבעלותכם נכסים נוספים, יש לדעת, כי החוק מאפשר הנחות ופטורים במס רכישה. הסיבה היא לתמרץ חלק מהאוכלוסייה, המעוניין להשתמש בדירה למגורים, לרכוש נכסים ולבצע עסקאות שונות במקרקעין. מי שיש בבעלותו נכסים נוספים, חייב בייעוץ עם עורך דין מס רכישה רעננה, לגבי תכנוני המס של העסקה שהוא עתיד לבצע ברכישת מקרקעין.

מס רכישה על מגרש – כיצד הוא מחושב?

כאשר מדובר על רכישת מגרש לצורך בניית בית, גובה מס הרכישה יהיה בשיעור של  6% משווי  המגרש ומתעדכן בכל שנה, וככל ויתקבל היתר בתוך פרק זמן של שנה מיום הרכישה יהא ניתן לקבל החזר של 1% במס הרכישה. יש להוסיף גם את אחוזי הפיתוח, מה שעשוי להשתנות לפי היקף אחוזי הפיתוח, כך ככל שהעבודה מתקדמת, זה ישפיע על גובה תשלום המס. עורך דין מס רכישה רעננה, יוכל לתת לכם את האומדן המדויק בתשלום מס רכישה, בכל נכס מקרקעין שאתם מעוניינים לרכוש. ייעוץ מקדים, יעניק לכם תמונה ברורה, לגבי ההוצאות שלכם ברכישת נכס או מקרקעין.

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment